Informacija o izvođenju radova na sanaciji dilatacije na mostu (M17-012-304) na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1

Povodom objave portala Klix.ba od 14.09.2025., vezano za izvođenje radova na magistralnoj cesti M-17 čiji je investitor JP Ceste FBiH, želimo istaći sljedeće informacije.

Informacija o izvođenju radova na sanaciji dilatacije na mostu (M17-012-304) na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1

Ugovor za izvođenje radova na:

  1. Zamjeni dilatacija na mostu (M17-012-302) preko duboke doline, Ostrožac, na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 13+227,
  2. Zamjeni dilatacija na mostu (M19.2-001-96) preko rijeka Drinjače, Vitalj na cesti M19.2, dionica Kladanj – Vlasenica, km 0+081, i
  3. Sanaciji dilatacije na mostu (M17-012-304) preko nepoznatog potoka, Crnaja na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 15+734,zaključen je 18.06.2025. godine sa Izvođačem “SIKRA” d.o.o. Sarajevo

Obzirom na period godišnjih odmora i trajanje turističke sezone tokom koje je evidentno povećanje broja vozila na konkretnom cestovnom pravcu, a u post-sezoni u danima vikenda, kako bi se izbjegle gužve u prometu, početak radova na mostovima Crnaja i Ostrožac na cesti M17 je ciljano odložen za početak septembra tekuće godine.

Ne treba zaboraviti da je ovaj cestovni pravac iznimno opterećen i zbog nepostojanja alternativnih pravaca u blizini i mreže autocesta koje bi glavni grad povezivale sa južnim dijelom države, ne zanemarujući pri tome ni PGDP (prosječni godišnji dnevni promet) na ovom pravcu koji je uvećan za više od 20% u odnosu na isti period prije dvije godine (august 2025. - 19300 vozila po danu) što uveliko premašuje kapacitete prometnice kategorizirane kao magistralna cesta.

Treba istaći da su predmetni radovi neophodni kako bismo zadržali funkcionalnost cestovnih objekata i njihove sigurnosne aspekte, posebno ako imamo u vidu da je magistralna cestovna mreža u FBiH iznimno stara, budući da je građena 60. i 70. godina prošlog stoljeća. S tim u vezi, apeliramo na strpljenje vozača te na eventualno korištenje alternativnih cestovnih pravaca (Vitez – Travnik – Kupres).

U konkretnom slučaju, riječ je o specifičnim, specijaliziranim radovima koji se, zbog svoje tehnologije, ne mogu izvoditi u zimskom periodu. Osim toga, tehnologija uklanjanja postojeće dilatacije te ugradnja nove moraju se izvoditi veoma pažljivo kako se ne bi ugrozila sigurnost radnika i učesnika u prometu, zbog čega se promet odvija jednom polovinom mosta, a na drugoj se izvode radovi.
Obzirom na specifičnost radova, ograničen je broj izvođača na tržištu (samo jedan specijalizirani izvođač) te se dešava da potpisivanju ugovora za ove vrste radove prethodi i opetovano provođenje javnih nabavki. S druge strane, izvođači se suočavaju i sa nedostakom kvalificirane radne snage te ne mogu organizirati neprekidno izvođenje radova bez nedjeljnih odmora (radovi se ne izvode samo nedjeljom).

Rok za izvođenje, kod ovakve vrste radova, jeste između 30 – 40 dana.

Ono što JP Ceste FBiH planira ubuduće jeste zahtijevati od izvođača radova da u dane vikenda osigura ručnu regulaciju prometa, ali i pozivamo predstavnike FMUP-ova da intenziviraju svoje aktivnosti na opterećenim cestovnim pravcima.

Razumijemo da radovi mogu izazvati privremene poteškoće u prometu, ali senzacionalistički pristup istima sigurno ne doprinosi tačnom informiranju građana. Radovi se odvijaju prema ugovorenoj dinamici, uz naizmjenični režim propuštanja prometa, u skladu sa važećim sigurnosnim standardima i Rješenjem FMPiK od 18.07.2025. gdje je članom 4. jasno navedeno da se “izvođač radova obavezuje da za vrijeme blagdana i praznika, kao i nedjeljom, osigura neometan dvosmjerni promet za sve kategorije vozila".

Pozivamo sve medije da u izvještavanju koriste provjerene i tačne informacije u kojima ne bi trebalo biti mjesta za tendenciozne i nestručne komentare pojedinih funkcionera koji ne doprinose realnom i objektivnom informiranju javnosti o infrastrukturnim radovima od značaja za cijelu državu.